KASTAMONU CİDE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇEMİZDE ARALIK-OCAK AYI DÖGEP TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

İLÇEMİZDE ARALIK-OCAK AYI DÖGEP TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim Programı / Aralık - Ocak 2022

 

2021-2022 CİDE İLÇE MEM

DÖGEP ARALIK- OCAK AYI ETKİNLİK RAPORU

 

EYLEM KONUSU: DKAB öğretiminde yapılan yaygın hatalar, yaşanan sorunlar, ihtilaflı konular ve eleştiriler, çözüm önerileri ve temel yaklaşımlar

EYLEM TÜRÜ: Sunum, Makale, Film, İyi örnek paylaşıyoruz, Söyleşi ve Değerlendirme, Kitap Okuma

 

PAYDAŞLAR:  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, DKAB öğretmenleri, Okul Aile Birliği

 

KATILIMCILAR : Gökhan YILDIZ , Akif GÜNEY, Emine GÜLER, Hicret ERSOY, , Nurcan BAL, Ramazan KARAMAN, Mustafa  AKAR , Esat BORAK

 

TOPLANTIYA KATILMAYANLAR :

İmran ERBAY doğum izninde olduğu için toplantıya katılamamıştır.

Burcu ELÇİ veli ziyaretinde olduğu için toplantıya katılamamıştır.

 

ETKİNLİK ÖZETİ: Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı  (DÖGEP)  kapsamında Aralık- Ocak ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.

DÖGEP Aralık-Ocak ayı etkinliği kapsamında seçtiğimiz ''DKAB öğretiminde yapılan yaygın hatalar, yaşanan sorunlar, ihtilaflı konular ve eleştiriler, çözüm önerileri ve temel yaklaşımlar'' konusu kapsamında şu sonuçlara varılmıştır.

Çocuğun ahlaki kişiliğinin gelişiminde ailenin rolü temel olmakla birlikte, zamanının büyük çoğunluğunu içinde geçirdiği planlı ve formal bir eğitim kurumu olan okul da etkili olmaktadır. Özellikle ilköğretim yıllarının, kişiliğin ve bireyselliğin oluşmaya başladığı dönem olması nedeniyle, bu dönemde yetişen neslin kişiliklerini oluşturacak olan ahlaki değerlerin eğitimine öncelik tanınmalıdır. Amacı, bütün eğitim etkinliklerini tamamlamak ve yüceltmek olan ahlak eğitimi, tüm okulun görevidir; tüm görevlilerin sorumluluğu ve etkisi altındadır. Bu konuda, tüm derslerin ve okul birimlerinin ortaklaşa çabası önemlidir. Ancak, amaç ve konuları dinin inanç, ibadet ve ahlak esaslarına göre şekillenen din öğretiminin, ahlak eğitimine katkısı diğerlerine göre daha somuttur.

DKAB Din Eğitiminde Başarı İçin Dikkate Alınması Gereken Bir Unsur Olarak İnsan Onuru DKAB dersi, öğrencilerin ahlaki davranışlarında oldukça etkili bir yere sahiptir 

"Öğrenci, oluş sürecinde bir şahsiyettir. Dolayısı ile o, Allah'ın da murad ettiği gibi, kültürel görevlerin devam ettirilmesi amacı için bir araç olarak görülmemelidir.

Din eğitimcileri, din dersinde ilk planda bilgi aktarılmasının gerekli olduğunu, ancak sadece bilgi aktarmanın ezberi ön plana çıkaracağını, konu'nun derse hâkim olacağını vurgulayarak; ezberlenmiş şeylerin toplamının da din dersinin başarısı olarak algılanacağını belirtmektedirler. Diğer bir problem, günümüz eğitim öğretiminde gerçek veya gerçeğe en yakın araç ve gereçlerle yaparak ve yaşayarak öğretmek hararetle savunulduğu halde; konu din öğretimi olunca bu anlayış unutulmaktadır. Böyle bir çelişki din dersi öğretmenini de zor durumda bırakmaktadır. Aldığı formasyon derslerinde öğrendiği eğitim-bilimsel yöntemleri derste uygulama yetkisine sahip midir? Gösteri yöntemini, rol oynama yöntemini, tartışma ve sorun çözme yöntemlerini rahatça uygulayabilir mi? Namaz, abdest konularını anlatırken gerçek araç gereçlerle, gösteri yöntemiyle anlatabilir mi? Din ve ahlak konularını öğrencilerin gerçek hayatları ile ilişkilendirerek, sorun çözme yöntemini kullanabilir mi?

Öğretmen aldığı bilimsel bilgilere göre bunları yapmalıdır, ancak uygulama safhasında sınırlılıklar, istismarlar ve hukuki problemler ortaya çıkabilecektir. DKAB dersinin amaçları katılım düzeyinde bir hedef ve davranış ortaya koymaya engel görünmektedir. Hâlbuki ibadet öğretiminde teori ile birlikte katılım da din öğretimi açısından son derece önemlidir. Din eğitimi toplumda yaygın olarak kabul görmüş dinin öğretimini kendisine konu edecekse, bu dinin ibadetlerini görmezden gelemez. Yapılan alan araştırmalarında, öğrenciler için ibadet öğretimi ve ibadetlere katılımın önemli olduğu sonucuna varılmıştır

Öyleyse problem neden kaynaklanmaktadır, öğrenciye sadece teorik bilgi vermekle yetinmeyip, moral değerler, rehberlik ve manevi yardımda da bulunması gereken bir ders niçin sevilmemekte ve sıkıcı bulunmaktadır? İnsanın eğitimi ancak insanlar yardımıyla gerçekleşir. Öğretici kendisinin ve öğrencilerinin birer insan olduğunu asla aklından çıkarmamalıdır. İnsanlar arasındaki ilişkide temel unsurun insani ve iyi davranış olduğunu, bunun çok etkileyici ve belirleyici olduğunu biliyoruz. Bu tür güzel bir davranış öyle güçlü bir etkiye sahiptir ki, bazen dersin sınırlarını aşar, ona katılır ve onu tamamlar

Sonuç olarak eğitimden beklenen bilgi ve teknoloji toplumunun ihtiyaçlarına cevap verebilecek, düşünen, bilgi üreten, rekabet edebilen, inisiyatif kullanabilen ve toplumun değerlerini benimsemiş kişiler yetiştirmektir. Din eğitiminin sadece teorik bilgilerle, bilişsel öğrenmelerle gerçekleşmesi mümkün değildir. Öğrenme sadece zihinsel ya da bilişsel olarak gerçekleşmez. Zihinsel öğrenmelerde duygusal boyutun önemli bir yeri vardır, hatta duygusal tecrübelerin öğrenmeyi birinci derecede etkilediği söylenebilir. Din öğretiminde öğrencinin kişilik bütünlüğü göz önünde bulundurularak bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlar da kazandırılmalıdır.

DKAB öğretmenlerinin yetiştiği İlahiyat Fakültelerinin DKAB Eğitimi Bölümlerinde psikolojik danışmanlık ve rehberlik, iletişim dersleri ve uygulamaya ağırlık verilmelidir. Öğretmenlik bölümlerine sadece alınan puana göre ve atanabilme garantisi gibi bir anlayışla değil, belki özel bir sınav ya da mülakat ile öğrenci alınmalıdır. Öğretmenlik sürekli yenilenmeyi ve günceli takip etmeyi gerektiren bir meslektir

Bugüne kadar eğitime ve din eğitimine "dıştan bakarak" geliştirme anlayışını, "içten yaparak" geliştirme ve zenginleştirme anlayışı ile değiştirmeliyiz.

.

Toplantı iyi dilek ve temenni ile son buldu.,

14-01-202214-01-202214-01-2022

 

 

Kasaba Mah. Hükümet Sk.Hükümet Binası Kat2 37600 CİDE/KASTAMONU - 03668661005

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.