KASTAMONU CİDE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇEMİZDE EKİM-KASIM AYI DÖGEP TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

İLÇEMİZDE EKİM-KASIM AYI DÖGEP TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı  (DÖGEP)  kapsamında Ekim-Kasım ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.

 

EYLEM KONUSU: Din Kültürü ve ahlak bilgisi ile din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretim programlarının incelenmesi

 

EYLEM TÜRÜ: Sunum, Makale, Film, İyi örnek paylaşıyoruz, Söyleşi ve Değerlendirme, Kitap Okuma

 

PAYDAŞLAR:  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, DKAB öğretmenleri, Okul Aile Birliği

 

KATILIMCILAR : Gökhan YILDIZ , Akif GÜNEY, Emine GÜLER, Hicret ERSOY, , Nurcan BAL, Burcu ELÇİ

TOPLANTIYA KATILMAYANLAR :

Ramazan KARAMAN sağlık problemlerinden dolayı toplantıya katılmamıştır.

Mustafa  AKAR  bulunduğu bölgedeki elektrik kesintisi ve şebeke problemlerinden dolayı toplantıya katılamamıştır.

İmran ERBAY doğum izninde olduğu için toplantıya katılamamıştır.

Esat BORAK covid 19 salgını nedeniyle karantinada ve izinli olduğu için toplantıya katılamamıştır.

 

ETKİNLİK ÖZETİ: Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı  (DÖGEP)  kapsamında Ekim-Kasım ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.

DÖGEP ekim-kasım ayı etkinliği kapsamında seçtiğimiz ''Din Kültürü ve ahlak bilgisi ile din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretim programlarının incelenmesi'' konusu kapsamında şu sonuçlara varılmıştır.

Ortaokul ve liselerdeki seçmeli ders listesinde yer alan Kur'an-ı Kerim, Hz.Muhammed(s.a.v)'in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler ( İslam I-II ) derslerine ait Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen öğretim programları incelenmiş ve değerlendirmeye tabi tutulmuştur.

İncelemelerde söz konusu derslere ait öğretim programlarında amaç, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme boyutlarının nasıl ele alındığına bakılmıştır. Uzman görüşüne dayalı doküman incelemesine dayanan bu raporda öncelikle söz konusu derslerin ortaokul ve lise öğretim programları kendi içerisinde amaç, kazanım ve içerik bakımından karşılaştırılmıştır.

Ayrıca bu programların zorunlu olarak ilk ve ortaöğretimde yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ait öğretim programlarıyla içerik ve amaçlar açısından ne derece farklılaştığı karşılaştırılmıştır.

Sonuç olarak incelemesi yapılan üç dersin öğretim programında da öğrenme-öğretme süreçlerine ve ölçme değerlendirme ögelerine yönelik sadece bazı temel ilkelere yer verilmiştir. Bu ilkenin ifade edilmesi son derece önemliyken öğretmenlere yönelik öğretim programlarında bunun nasıl sağlanacağına dair açıklamaların ve daha ayrıntılı önerilerin bulunmaması eksiklik olarak durmaktadır. Bu nedenle öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretmenin rolünün ne olacağına ya da öğretmenlerin konuları işlerken veya öğrenci kazanımlarını ölçüp değerlendirirken hangi yöntem ve teknikleri kullanabilecekleri, ne tür etkinlikler yapabilecekleri konusunda atıflarda bulunulmasına, örneklere yer verilmesine ve bu açılardan söz konusu programların yeniden ele alınmasına ihtiyaç vardır.

 

.

Toplantı iyi dilek ve temenni ile son buldu.

 

 

11-11-202111-11-202111-11-202111-11-202111-11-202111-11-2021

Kasaba Mah. Hükümet Sk.Hükümet Binası Kat2 37600 CİDE/KASTAMONU - 03668661005

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.